nog meer zweet, en een beetje regen - Reisverslag uit Khajuraho, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu nog meer zweet, en een beetje regen - Reisverslag uit Khajuraho, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

nog meer zweet, en een beetje regen

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

10 Augustus 2009 | India, Khajuraho

na twee dagen stad is het nu weer tijd voor de countryside. de afgelopen twee dagen waren we in Orchha om op gepaste wijze mijn verjaardag te vieren. we hadden onze intrek genomen in het Sheesh Mahal, in het fort van Orchha. de eerste nacht konden we op niveau in de Maharaja-suite. een riante kamer met voorportaal met prive-eettafel, en balkon/terras met schommel en alkoofje met uitzicht over het plein en het dorpje. de badkamer had een enorme marmeren badkuip, waar we met z'n drieen in pasten, en een wc in een zoort torenkamertje met ramen rondom. a poo with a view, of zoiets. ik heb optimaal van de kmer kunnen genieten, want uitgerekend die dag was ik zo brak als wat. dus ik heb erg lang op het kingsize bed gelegen en in het aloof gehangen en (tevergeefs...) o de pot van het uizicht zitten genieten. de dames konden nu eens echt ongeremd gaan shoppen.
de volgende ochtend vond ik dan ook balonnen voor de deur en een nieuw opschrijfnotitieboekje op tafel. het ontbijt werd voor de deur geserveerd, met een bloemetje van de zaak erbij. wat wil een mens nog meer :-)
die dag ook nog naar de kapper geweest. het hoofd weer kaal, maar de gedistingeerd-grijze baard nog maar even laten staan.
de grootste tempel van het dorp beklommen, met mooi uitzicht op het dorp, en zicht op de arenden in de top. bij wijze van lokaal entertainment (zowel voor ons als oor de omstanders...) hebben we ons in een fotostudiootje laten portretteren. 1 analoge foto werd er gemaakt. we konden er zelf het achtergrondje bij kiezen. en dan ging er een mannetje met de bus naar Jhansi ( half uur rijden) om het af te laten werken. we hadden geen idee wat het zou worden, maar het werd leuk. iemand van u krijgt er een als kadootje......
verder was het vooral heel erg heet. ons animo om al de paleizen en tempels te beklimmen nam met de graag af, moet ik eerlijkheidshalve zeggen.
afgelopen ncht bleek het dan toch eindelijk geregend te hebben. wat voor de temperatuur in Orchha erg prettig was. helaas waren de buien in Khajuraho nog niet gearriveerd. daar kwamen wij vanmiddag met de taxi aan, en daar was het nog angstaanjagend heet. de lokale veestapel lag te pruttelen in het meertje, dat helaas net iets te smerig was om erbij te gaan liggen.
veel verder dan lunzen zijn we nog niet gekomen. W raakte spontaan weer aan de race, dus die is meteen wer gaan dutten. D en ik zijn begonnen aan een rondje dorp, maar al heel snel afgeslagen naar het museum, met veel mooie sculpturen, maar vooral veel ventilatoren.
morgen doen we de tempels, waarschijnlijk in een hele vroege sessie, en een aan het eind van de dag. nu de zon weg is, om kwart voor 6, begint het een beetje af te koelen. het dorp komt ook wat meer tot leven. wij hopelijk ook. ik ga alvast op een dakterras op de wind zitten, wachten tot de dames zich weer uit hun sponde verheffen.

• 10 Augustus 2009 - 12:35

May:

Jasper! Gefeliciteerd vanuit het verre Hollanda! Ik heb stiekem ook al even de pics bekeken bij deelens incl filmpje (waar blijft jouw collectie?)
    Veel plezier nog de laatste week!

• 14 Augustus 2009 - 09:39

Rixt :

Hoi Jaz!

De tijd vliegt voorbij! Vandaag komen jullie alweer terug! Heb enkele verslagen gelezen, volgens mij was het een geslaagde india missie!Ook een luxe verjaardag gehad zo te lezen. Ik kom graag de foto's eens bekijken.groetjes van Rixt