met de macarena naar Champaner - Reisverslag uit Baroda Mev, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu met de macarena naar Champaner - Reisverslag uit Baroda Mev, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

met de macarena naar Champaner

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

11 Januari 2008 | India, Baroda Mev

laat ik maar eens beginnen met het beantwoorden dan wel corrigeren van jullie reacties :-)
nee, Jildiz is hier niet bij mij. die zit gewoon met haar man op de bank, zoals dat hoort. (nadat ze eerst in frankrijk twee weken onder de elektrieke deken..) we hebben echter wel intensief sms-contact, ondanks de suggesties van sommigen onder u dat dat wel eens heel veel geld zou kunnen kosten. maar dat zien we dan wel weer. of zelfs dat niet, want ik krijg nooit meer rekeningen van de Orange.
in de bus naar Baroda zat dus een heel klein indiaas menneke (wel heel hip)naast me die bij de tweede film die we voorgeschoteld kregen gezellig zat mee te zingen met de ongetwijfeld grote hits.
mijn taxi-chauffeur die ik vandaag de hele dag tot mijn beschikking had draaide wat oubolliger werk, in de categorie un,dos,tres-ricky martin en de macarena, maar dan door indiers nagedaan. heel fijn. die taxi was nodig om dat er geen bus bleek te gaan naar Champaner....zei men. ik zal er nooit achter komen of dat echt zo is, of dat het een dealtje met de taxibedrijfjes is. nou ja, het is ze gegund. voor 18 euri kun je je de hele dag rond laten rijden. en zo kwam ik dus in Champaner, maar de stoeltjeslift, die overigens een cabinelift was. ging een heel ander fort op, dat allang geen fort meer was, maar meer een pelgrimsoord voor zowel hindoes, muslimannen en jains. die jains vormen een van de kleinste religieuze minderheden in India. het geloof lijkt enigszins op het boedhisme, maar is nog iets strenger in de leer. zeer strikt vegetarisch. de ware gelovigen dragen zelfs een mondkapje, omdat ze anders met een ademtocht wel eens een insect in zijn vlucht zouden kunnen storen....hoe ver kun je gaan? of ze wel auto mogen rijden, zoals mevrouw Tieme ongetwijfeld vindt, weet ik niet, maar op dat gebied verwacht men hier binnenkort een revolutie. gisteren werd met veel bombarie de Tata Nano gepresenteerd. de One-Lakh-Rupee-Car. een auto van 100.000 rps, dat is nog geen 2000 euri. een soort smartje. ziet er niet uit, maar erkunnen wel 4 a 5 mensen in. wel van het formaat van dat mannetje naast me in de bus waarschijnlijk, maar toch. rijdt 1 op 20, dus qua via milieu ook nog verantwoord. maar je moet er toch niet aan denken dat nu iedere modale indier een auto gaat kopen! dan slibt het hele wegennet onmiddellijk dicht. over een paar jaar zullen we het weten, vrees ik.
Die Tata's nemen overigens al de halve wereld over. onze hoogovens, en pas ook het Engelse Leyland en Jaguar. de Tata's zijn trouwens Parsi's. ook weer een minieme minderheid, vooral levend in Bombay. maar dat terzijde.
boven op die berg was het vooral leuk vanwege het reli-circus-gehalte. maar beneden in het echte Champaner was het echt prachtig, met twee van de mooiste moskeeen die ooit gezien heb. eind 15e eeuws.
zoals u wellicht al aan mijn oeverloze gezever gemerkt had, ben ik weer min of meer in topconditie. ben nog niet aan de race geweest. gisteren eerder een soort verstopping. toch is de boel wel van slag. het ene moment heb ik honger, maar na een paar happen kan ik dan al niet meer naar eten kijken. heel bizar.
vanavond met de fine fleur van Baroda gegeten. mijn ober vond eigenlijk dat ik er niet tussen kon, met mijn reizigerkloffie, maar hij kon me natuurlijk niet weigeren. een Jain-gerecht gegeten. niet alleen vega, maar ook zonder ui en knoflook. lijkt me het ideale geloof voor Sas :-) wat voor fijne gedachtegang er achter dat uienverbod zit probeer ik nog te achterhalen.
morgen dacht ik weer verder te hobbelen, naar Amedhabad; voor een Corbusier-tentoonstelling, en het vieren van het eind van de winter met het vliegerfeest!

  • 11 Januari 2008 - 22:07

    Jezus:

    leuk toch dat iedereen het maag-darm-feuilleton zo op de voet volgt...
    tis gewoon gezellig op de site. Helaas, in de chatroom zit ik nog steeds alleen..

  • 12 Januari 2008 - 12:21

    Bram:

    vliegerfeest klinkt leuk, veel plezier!

  • 12 Januari 2008 - 18:29

    Deremmetjes:

    Wij hadden gisteren een enorme ovenschotel (grootmoeders recept) met veeeel uien. Nou, nu begrijpen wij het bestaan van een uienverbod.....

  • 12 Januari 2008 - 18:34

    Deremmetjes:

    Zing maar met ons mee:

    I’m not trying to seduce you...

    When I dance they call me Macarena
    And the boys, they say que soy buena
    They all want me, they can`t have me
    So they come and dance beside me
    Move with me, chant with me
    And if you`re good, I`ll take you home with me.

    Refrein (2x)
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Que tu cuerpo es pa` darle alegria y cosa buena
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Ehhhh, Macarena

    Now don`t you worry about my boyfriend
    The boy whose name is Vitorino
    I don`t want him, couldn`t stand him
    He was no good, so I...ha,ha,ha,ha,ha

    Now come on, what was I supposed to do?
    He was out of town and his two friends were soooooo fine.

    Refrein (2x)
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Que tu cuerpo es pa` darle alegria y cosa buena
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Ehhhh, Macarena

    I’m not trying to seduce you

    Refrein (2x)
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Que tu cuerpo es pa` darle alegria y cosa buena
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Ehhhh, Macarena

    Come and find me, my name is Macarena
    always at the party con las chicas que soy buena
    come join me, dance with me
    and you fellows chant along with me.

    Refrein (5x)
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Que tu cuerpo es pa` darle alegria y cosa buena
    Dale a tu cuerpo alegria Macarena
    Ehhhh, Macarena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Baroda Mev

kites, cows en cricket

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2008

tijd voor de geit

25 Januari 2008

laatste ronde, nieuw zakdoek!

24 Januari 2008

ik wil pillen!

21 Januari 2008

kuren in een paleis

18 Januari 2008

in de was met badedas
jasper

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 150680

Voorgaande reizen:

17 Mei 2018 - 31 Mei 2018

(niets) nieuws uit China

10 Februari 2018 - 24 Februari 2018

Japanse winter

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Tijd voor Tolstoi

06 Maart 2017 - 20 Maart 2017

Made in Taiwan

16 Februari 2015 - 05 Maart 2015

Vooruit met de geit !

26 Oktober 2014 - 09 November 2014

Terug naar India

26 December 2013 - 10 Januari 2014

Korea, kerstkoopje van KLM.

16 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Kirgizië, omdat het kan.

23 April 2013 - 05 Mei 2013

Russische lente

21 December 2012 - 13 Januari 2013

Chinees ijs

16 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Zomer in de kaukasus

29 Maart 2012 - 16 April 2012

Fujian - China

30 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Kazachstan

15 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

India, alweer.....

30 Maart 2009 - 12 April 2009

cherryblossom 2009

01 Oktober 2008 - 22 Oktober 2008

spring, summer, samsung, winter

20 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

in Europa

08 Januari 2008 - 28 Januari 2008

kites, cows en cricket

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: