zo in mijn sas....... - Reisverslag uit Bombay, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu zo in mijn sas....... - Reisverslag uit Bombay, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

zo in mijn sas.......

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

07 Januari 2008 | India, Bombay

....met mijn eigen Badedas. jawel, de rugzak is weer tercht! het kostte wat moeite en bellen met allerlei geheel onverstaanbare Indiers (zij slecht engels, ik doof en de telefoonlijn zeer slecht...) maar vanmiddag om 4 uur werd de tas netjes bij het hotel afgeleverd. en alles zat er nog in ook. meteen onder de does en een schoon eigen hemd aan. gisteravond had ik op straat toch maar een overhemd en een onderbroek gekocht. samen voor nog geen twee euri. eigenlijk kun je in India net zo goed zonder bagage reizen. alleen een tasje met electronica en toiletspullen, en verder koop je gewoon iedere avond schone kleren voor de volgende dag, die je dan vervolgens bij vertrek weer in het hotel achterlaat. is meteen een soort bilaterale ontwikkelingshulp.
gisteren dus nog een hele dag lopen stinken in mijn reistenue door de moslimwijk, ten noorden van Victoria Station. compleet anders van sfeer dan het meer kolonoiale zuiden. veel meer een woonwijk. vorige keer logeerden we daar; ik herkende de straten en de markt. zomaar een beetje op goed geluk rondgedwaald. is altijd de betere manier om een stad te proeven. veel koeien en cricket op straat, toch de betere couleur locale. cricket wordt een thema in de video, denk ik. gisteren op tv ook nog de testmatch tussen India en Australie, waar vandaag weer dekranten vol van stonden. India was namelijk grof onrecht aangedaan met wel 8 foute beslissingen van de scheidsrechters, en een speler geschorst wegens vermeende racistische uitspraken.
vanochtend wezen shoppen op hoog niveau, bij Phillips, antiquairs sinds 1860. hele mooie zaak, met hele mooie spullen voor hele hoge prijzen. na heel veel wikken ende wegen uiteraard toch iets gekocht: een zogenaamde Company School painting van rond 1830. een soort visuele souvenirs van India voor de Engelsen die hier in die tijd werkten; uit de tijd net voor de fotografie dus. allerlei straatscenes, bevolkingstypes en beroepen voor in de engelse vakantie-alba. helemaal in mijn straatje dus. (nou past er natuurlijk zo zachtjes aan angstaanjagend veel in mijn verzamelingsstraatje...)
een lange avondwandeling langs Marine Drive gemaakt, en hele dure Tandoori garnalen gegeten. en nu moet ik gaan beslissen of ik morgen wegga, en zo ja waarheen, en hoe. het leven zit vol met moeilijke keuzes.......

• 07 Januari 2008 - 15:51

Willemijn :

gelukkig! alles weer goed gekomen. Duur dagje wel, met je aanwinst én een garnalentractatie...! maar ja je moet maar zo denken, geld wordt ook zomaar ergens door iemand gedrukt. kun je het beter maar snel omzetten in echte waarde!(uit 1830 bijvoorbeeld)
    kan ik al kaartjes bestellen voor cricket the movie part I?
    Ik kom zojuist terug van mijn eerste werkdag... nog 27 te gaan, hoeraaaa!

nou veel plezier nog. En oh ja, wegens overweldigend succes wordt el hema nu voortgezet in enkele andere grote steden waaronder rotterdam! doei

• 07 Januari 2008 - 20:42

Dé:

Was je tandoori duurderder dan je setje kleding??
    Hou me warm aanbevolen voor de dia-video-avond en natuurlijk alle gekke borden die je tegenkomt, of kan je die niet lezen in India?

• 08 Januari 2008 - 12:56

Jacqueline:

De site werkt, wel wennen, maar toch...leuk om weer alles te kunnen lezen!

• 08 Januari 2008 - 16:37

Wil:

geniet weer van je belevenissen fijn dat je spullen er weer zijn,veel plezier nog!

• 08 Januari 2008 - 21:50

De Remmetjes:

Twee eurie, wij zijn benieuwd hoeveel wasjes die onderbroek meegaat!!!!

• 10 Januari 2008 - 14:05

Pa En Moe:

Ha die Jaz, Wij zijn al halverwege Vietnam en alles verloopt naar wens. Wij hebben inmiddels ons reisverhaal aangevuld dus zoek de site maar op.
    Vietnam is een fijn land met leuke mensen dus voor jouw volgende reis aan te bevelen,
    groeten