in de was met badedas - Reisverslag uit Ābu, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu in de was met badedas - Reisverslag uit Ābu, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

in de was met badedas

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

18 Januari 2008 | India, Ābu

het kruisje op de kaart is een beetje een blinde gok. ik ben in Mount Abu, en dat is maar zo'n 150 kilometer van het vorige, ook nogal wild geprikte, plekje. dus neem het vooral niet te nauw.
Mount Abu is het enige Hill Station in Rajastan. alle Maharajas en Engelsen hadden hier in de good old days een optrekje om tijdens de zomer de hitte beneden te ontvluchten. het is nu enorm off-season, dus er is bijna niemand; het is na zonsondergang dan ook erg koud. en in mijn, weliswaar gratis, maar toch vooral dunne bijenkorf truitje is dat nog voorzichtig uitgedrukt. gelukkig zit ik in een relatief luxe hotel, aan het meer, waar ze 's avonds heerlijk een vuurtje voor me stoken, zodat ik buiten kan eten. er is namelijk ook geen binnen, qua eten.
de reis hierheen verliep tergend langzaam. vanuit Mehsana heb ik de eerste de beste trein genomen die er ging, en dat bleek een wel heel trage lokale trein te zijn; die overigens wel heel populair en dus erg vol was. na de tweede stop kon ik gelukkig voor de volgende drie-en een half uur zitten.
vanochtend vroeg op voor een trektocht over de berg met een gids, Charles,en twee australiers (die op dit moment door de indiers toch nog verslagen lijken te gaan worden, maar dat terzijde). het was voor mij toch nogal een pittige klim, maar dat ken ik zo zachtjes aan wel. hijgen, briesen en door de verkoudheid ook snotteren als een oud karrepaard, maar ik kom overal. op de top van de berg werd thee en koffie voor ons gekookt. daarna de afdaling naar de Dilwara tempels. 5 verblindend witte marmeren Jain tempels, met het fraaiste beeldhouwwerk in India (samen met nog een paar juweeltjes her ende der natuurlijk). geen leer, camera's en mobieltjes mee naar binnen. dat stond zo al in de geschriften van de oude Mahavir, uit de 6e eeuw voor Christus.
door de klim waren de voeten, sokken en schoenen, die toch al niet al te fris meer waren, zo gaan stinken, dat ik de sokken maar eens gewassen geb, gewoon in de badedas. geen probleem, en weer geheel okselfris. zelf duik ik zo ook weer onder de warme does, en dan meteen het bed in om niet meer af te koelen :-)
morgen uitslapen en blijven, of toch de bus naar Jodhpur nemen? ik heb nog geen idee.

  • 18 Januari 2008 - 15:50

    Jildiz:

    hier is het tijd voor een borrel, dus ik neem er 1 op jouw kouwe tenen!

  • 18 Januari 2008 - 17:18

    Sas:

    Nog 1 dagje antibiotica en dan zuip ik me helemaal klem op jouw tenen! (met een kaasje)

  • 19 Januari 2008 - 09:48

    Pa En Moe:

    Weer helemaal de oude, op enkele rocheltjes na. Jas ik heb een uitermate handig kaartlezertje gekocht, voor alle gangbare kaarten en tr grootte van een creditcard. Voor op reis een aanrader.
    Morgen richting kust, weer bijna op.We hebben straks weer heel wat bij te praten !
    Groetjes.

  • 19 Januari 2008 - 14:52

    Myrthe:

    Hoi Jaz,

    Rouw trekt dit weekend nog lekker aan. Het is hier echt heel vies weer dus ik denk dat ik er morgen, zondagmiddag, er toch maar eens heen ga.
    Melle is nog niet koud op Nederlandse bodem gearriveerd of hij wil de bezoekersstanden al weer weten voor dit weekend. May had hem aan de lijn.

    We zullen je bestelde foto van Stefan Vannfleteren in de gaten houden. Hij is nog niet gearriveerd.

    Badedas is inderdaad een beproefd wasmiddel en bij onstoken tenen of vingers helpt het ook om ze een tijdje in een heet badedaswasje te laten hangen.

    groet en beterschap, Myrthe

  • 19 Januari 2008 - 15:32

    May :

    Wat een heerlijke reis; koude tenen, stinkende oksels, onthoofding, snotteren als een karrepaard, verstoorde darmen. We zijn allemaal zeer jaloers (en ook zeer benieuwd naar de kiekjes). Je merkt het al; er is hier momenteel zo weinig te doen dat Myrthe en ik álle tijd hebben om jou blog van commentaar te voorzien (leuk al dat roze trouwens ;)). Veel plezier nog daar! Ciao! May

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Ābu

kites, cows en cricket

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2008

tijd voor de geit

25 Januari 2008

laatste ronde, nieuw zakdoek!

24 Januari 2008

ik wil pillen!

21 Januari 2008

kuren in een paleis

18 Januari 2008

in de was met badedas
jasper

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 15181
Totaal aantal bezoekers 150343

Voorgaande reizen:

17 Mei 2018 - 31 Mei 2018

(niets) nieuws uit China

10 Februari 2018 - 24 Februari 2018

Japanse winter

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Tijd voor Tolstoi

06 Maart 2017 - 20 Maart 2017

Made in Taiwan

16 Februari 2015 - 05 Maart 2015

Vooruit met de geit !

26 Oktober 2014 - 09 November 2014

Terug naar India

26 December 2013 - 10 Januari 2014

Korea, kerstkoopje van KLM.

16 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Kirgizië, omdat het kan.

23 April 2013 - 05 Mei 2013

Russische lente

21 December 2012 - 13 Januari 2013

Chinees ijs

16 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Zomer in de kaukasus

29 Maart 2012 - 16 April 2012

Fujian - China

30 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Kazachstan

15 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

India, alweer.....

30 Maart 2009 - 12 April 2009

cherryblossom 2009

01 Oktober 2008 - 22 Oktober 2008

spring, summer, samsung, winter

20 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

in Europa

08 Januari 2008 - 28 Januari 2008

kites, cows en cricket

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: