Mallrats - Reisverslag uit Gwalior, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu Mallrats - Reisverslag uit Gwalior, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

Mallrats

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

07 Augustus 2009 | India, Gwalior

heb ik net voor het dutje fris gedoest in het hotel, is het nu meteen weer zweten in het cybercafe. ja, we zijn weer terug in de wereld van het zweet. na een laatste mega-shopdag in Leh vlogen we naar Delhi. daar hebben we vooral een enorme tas gekocht om al onze jassen en fleeces en aankopen in op te bergen en achter te laten in ons hotel, zodat we al die ballast de laatste week niet mee hoeven te slepen. we reizen nu dus "light".
na een treinreis van 5 uur zijn we beland in Gwalior. dat is echt doorsnee-provinciaal-India. beslist geen toerie-oord. de bezienswaardigheid hier is het fort, met een prachtig betegeld paleisje uit 1500. daar doken dan wel ineens de nodige toergroepen op die dit mee pikken onderweg naar Khajurao. niemand overnacht hier. in eerste instantie lijkt het ook helemaal niets, die stad, maar na een tijdje lopen gisteren stonden we ineens voor de gloednieuwe city-mall. de openingsbloemstukken stonden nog voor de deur. lekker gekoeld shoppen. nou ja, niet voor ons dan, want het kledingaanbod voldeed zelfs niet aan mijn beperkte modewensen. indiers leken er trouwens ook niet echt geinteresseerd in winkelen. die kwamen gewoon voor de koelte en een ijsje. en de kids voor de roltrappen.
wij hebben er, na een koffie en een rondje kijken, gegeten in een erg nieuw en leeg vega-restaurant. was erg goed. ze waren er duidelijk in afwachting van echt belangrijke gasten, maar die hebben wij niet meer zien komen, omdat we toen al naar de film waren. iets met Love in de titel. tamelijk modern. speelde zich deels in Londen en San Fransisco af. goed te volgen , qua verhaaltje. en uiteraard met lekkere muziek. W en ik raakten er dusdanig van in de stemming dat we dansend de zaal verlieten. wat weer de nodige brede grijnzen en head-wobbles bij de indiers opleverde.
we verplaatsen ons hier veel per autoriksja. de stad is te uitgespreid om te lopen. als we het verkeerde model kiezen, passen we er eigenlijk niet in, en moet er een achterstevoren op het bankje achter de driver zitten. dan gaat het net.
de oude stad onderaan het fort was erg leuk. W ging los met het fototoestel. de plaatselijke middenstand zag zichzelf graag terug op het schermpje :-)
de dierentuin die we wilden bezoeken bleek net vandaag dicht. in het pakje waar we vervolgens wilden gaan liggen fungeerden wij vervolgens als de aapjes waar de indiers naar wilden kijken. binnen de kortste keren zaten we ingesloten in een enorme cirkel mannetjes. heel apart.
morgen weer per trein verder naar Jhansi, om daarvandaan naar Orchha door te rijden. hopelijk kunnen we daar in het paleisje logeren, om daar mijn verjaardag te vieren.

• 07 Augustus 2009 - 17:12

Ma:

Nou, we zaten alweer in de startblokken om de nieuwe verslagen te lezen.Klinkt allemaal weer heel gezelli ! Hier ook een paar dagen erg warm, zelfs een dag 30 + graden. Dus, wat wil je nog meer... Goeie reis verder, en hopelijk een leuke verjaardag in het paleisje ! Wou dat ik er bij was... Groetjes !

• 08 Augustus 2009 - 08:28

Joke En Hans.:

We volgen jullie reis op de voet. Geweldig! We wensen jullie een fijne verjaardag; en Jasper,hartelijk gefeliciteerd!Goede terugreis.J+H.