laatste ronde, nieuw zakdoek! - Reisverslag uit Delhi, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu laatste ronde, nieuw zakdoek! - Reisverslag uit Delhi, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

laatste ronde, nieuw zakdoek!

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

25 Januari 2008 | India, Delhi

Sarko is zojuist het land binnengekomen, zonder zijn Bruni, en ik ga over enkele (nou ja, nog vele) uren het land verlaten. en ik zou liegen als ik zei dat ik dat heel erg vond. het kan verkeren, nietwaar. zo'n laatste dag is altijd een beetje een doelloos hang-gebeuren, maar als je nog steeds brak bent is er nog minder fun in het shoppen. want dat doet een mens de laatste dag.
gisteren in ieder geval de juiste pillen gevonden. inderdaad de amoxicilline, zoals onze pillen-wiz Sas al heel snel meldde. ben inmiddels drie pillen verder, en er is wel sprake van verbetering. nog steeds veel gesnotter, maar het allerirritantste ziek-gevoel is er wel af.
alleen wat boeken en DVD's gekocht. verder niks. maar ja, waar moet je na 6 x India nu weer eens naar gaan zoeken. mensen die toch nog heel graag een Ganesha of een boodschappentas of een sari willen hebben, moeten me nog maar heel snel sms-en :-)
de luns vandaag bij de Wimpy was wel weer een ervaring. service van oostblok-niveau. maar wel met cricket op tv. india en de aussies zijn aan hun 4e wedstrijd bezig. india heeft de eerste inning afgerond met een score van 524. daar moeten Ricky Ponting en zijn mannen nog maar overheen zien te komen. dat zal ik hier niet meer meemaken, want in Australie is de speeldag inmiddels om. toch eens bij UPC gaan informeren of Star Cricket niet in een of ander digitaal betaalpakket zit.
ben inmiddels uitgeckeckt, qua via hotel. nog een beetje webben, dan wat eten, en dan met een taxi naar het vliegveld, waar ik dan overdreven vroeg ben. maar ik vermoed dat het daar warmer is dan hier op straat of in mijn hotelkamer......
mocht de indruk zijn ontstaan dat deze vakantie geen succes is geweest, dan komt dat wellicht door mijn licht obscene voorkeur voor het vertellen van onsmakelijke gezondheidsdetails en andere ongemakken. over drama is het makkelijk praten, over geluk valt veel moeilijker te schrijven. dat is niet alleen een wet in de echte literatuur, maar ook in de ordinaire reis-blogs. de reis was wel degelijk top. leuk om na zoveel jaar china weer in het oude vertrouwde india te zijn. op mooie en leuke nieuwe plekken geweest en aangename herzieningen van oude bekenden. dat de laatste dagen de snot de boventoon voerde is jammer, maar niet meer dan dat. nu eens kijken of die malle italianen de bagage thuis gaan krijgen. het zou toch zonde zijn als ik mijn nieuwe indiase zakdoeken zou kwijtraken......

• 25 Januari 2008 - 12:25

Jildiz:

Ik ben blij dat je weer terugkomt!

• 25 Januari 2008 - 13:33

Myrthe:

Wij allemaal zien weer uit naar je terugkomst.