ik wil pillen! - Reisverslag uit Delhi, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu ik wil pillen! - Reisverslag uit Delhi, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

ik wil pillen!

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

24 Januari 2008 | India, Delhi

ik ben het helemaal zat! niet India, maar mijn eigen snothoofd en hoest en rochel-longen. het houdt maar niet op en wordt zelfs erger. vannacht geen oog dicht gedaan. zojuist even stevig gegoogled om te achterhalen welke antibiotica er zoal worden aangereaden, en die ga ik dan straks maar eens zien te scoren ergens. dat is dan weer een voordeel hier: alles is te koop, ook zonder doktersvoorschrift.
ben dus inmidels in Delhi aangekomen. mede door de conditie, en door de wat knullige planning, heb ik gisteren maar gevlogen. met Kingfisher air. is een partner van KLM/Airfrance, dus als het goed is kan ik nog punten claimen ook!
de laatste dag in Jodhpur heb ik nog fijn geshopt. een mooi warm Nehru-vest gekocht om iets beter tegen de kou in Delhi gewapend te zijn. de koudste winter sinds mensenheugenis. dat heb ik weer. nu snap ik ook waarom er hier zoveel mannetjes op straat zakdoeken lopen te verkopen :-) daar zal ik er straks maar wat van inslaan, want mijn badedaswasjes beginnen toch wel erg onsmakelijk te worden.....
maar dat shoppen dus nog even: het doel waarnaar wij streven is ook nog verwezenlijkt met de aankoop van 5 foto'suit de jaren '30 en '40. bij een heel leuk junk-zaakje tussen de enorme kunst/kitsch-paleizen. een "topstuk" is het portret van een Indier dat in Manchester is gemaakt, in de tijd onder de engelsen dat de beter gesitueerde Indiers opleidingen in Engeland gingen volgen, om vervolgens in India voor de engelsen te werken. zoiets had ik nog niet. wel portreten van Engelsen in India (dhr. en mevr. Pinkey), naar niet andersom. ben ik toch weer wat completer.
nu dus voor de laatste etappe in Delhi. die stad doet zichtbaar zijn best om serieus genomen te worden. het vliegveld was geordender, de taxi's waren gereguleerder, de wegen waren beter, de chaos was minder, de metro rijdt, en wordt doorgetrokken naar het vliegveld. in 2010 zijn hier de Commonwelth-games (of hoe heet dat, ook weer zo'n reliek van de Engelsen) en dat moet de stad wel aankunnen. het lijkt ze aardig te lukken.
op Connaught Place bestaat de Wimpy nog steeds! met nog hetzelfde interieur en assortiment als in 1994. het schijnt dat de Wimpy ook ooit in Nederland heeft bestaan. wist u dat?
verder vrees ik dat ik hier niet veel meer zal doen. kijken of er nog wat te shoppen valt, een museumpje wellicht; maar verder hoop ik vooral pillen te vinden, die nog werken ook!

• 24 Januari 2008 - 07:29

Myrthe:

Wimpy. Het zegt me wel wat. Voor Mac Donaldse tijden toch.
    Werken de pillen al die je ongetwijfeld gevonden moet hebben?
    Beterschap.

• 24 Januari 2008 - 09:32

Sas:

Ik leef met je mee!!! Heb je die amoxicilline al? Of andere? Sterkte en ook heel veel fun natuurlijk...

• 24 Januari 2008 - 11:05

Anneke :

Het is toch elke keer weer raak he, met die enorme verkoudheidsaanvallen, vervelend voor je.
    Heb je ons champignon mannetje nog bezocht?

• 24 Januari 2008 - 11:53

Madelaine:

Beterschap!!!
    En goeie reis naar huis!

• 24 Januari 2008 - 12:28

Willemijn:

een tamponneke erin misschien? goede rijst maar weer! tot zaterdag?

• 25 Januari 2008 - 09:21

Jacqueline:

Ik hoop dat je alweer fluitend aan het shoppen bent zonder snot en dat je een goede reis terug hebt. Wimpy....tja, dat bestond in een grijs verleden, was ik wel totaal vergeten (zal de leeftijd wel zijn)