vliegeren, en kamelen - Reisverslag uit New Delhi, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu vliegeren, en kamelen - Reisverslag uit New Delhi, India van jasper gilijamse - WaarBenJij.nu

vliegeren, en kamelen

Door: jazgil

Blijf op de hoogte en volg jasper

16 Januari 2008 | India, New Delhi

ik heb me weer 100 km noordwaarts verplaatst en vertoef nu in Mehsana. een totaal niet ter zake doend provinciaal gehucht, waar helemaal niets is, maar dienst doet als uitvalsbasis voor het dagtochtje dat ik zojuist met goed gevolg heb doorstaan; de hele dag met lokale bussen door the countryside gehobbeld om de zonnetempel van Modhera te zien, en de waterput (eigenlijk stepwell, dat zegt het beter) van Patan. en daar ben ik dan van 10 tot 5 mee bezig geweest. toch een aardige werkdag. de tempel was prachtig, druk bezocht door schoolreisjes. de waterput was zeer spectaculair; 7 verdiepingen de grond in, met prachtige zuilengalerijen en trappen helemaal naar beneden, waar eens het water stond. maar het reizen is uiteindelijk toch het leukst. de etappes van Mehsana naar Modhera en daarna naar Patan gingen heel relaxed, de terugweg van Patan naar Mehsena was een kwestie van je de bus in vechten om mee te kunnen. dat lukte qua meekunnen, helaas niet qua zitten. anderhalf uur staan hobbelen, met mijn kop tegen het plafond dus.
en bij terugkomst in, en bij nadere inspectie van dit gat, blijkt geen gat zo klein of er is toch wel een cybercafe. gisteren was ik ook al zo verbaasd toen ik met had ingesteld op 2 dagen thali's eten zonder keuze, bleek er ineens een zaakje afhaalpizza's te leveren. kon ik gewoon in de hotelkamer aan de veg. en de jain-pizza met een jusje en appelen na.
de laatste dag in Ahmedabad was weer een klein piek-moment. speciaal vroeg opgestaan om het begin van het vliegerfeest mee te maken. dat had niet gehoeven. voor de indiers was het blijkbaar toch ook vooral vakantie. maar naarmate de dag vorderde verschenen er steeds meer mensen op de daken met hun vliegers. ze mogen er dan enorm enthousiast over zijn, ze kunnen het niet! er stortten meer vliegers op straat en belandden in bomen en aan electriciteitskabels dan dat er in de lucht hingen. 's middags werd ik in een dorps wijkje van de stad door een familie op het dak uitgenodigd. het hooste dak van de buurt, dus vast de rijkste familie. zij wilden met mij pronken, en ik had daardoor een fantastisch uitzicht over de omliggende daken. en toen zag ik de werkelijke omvang van het feest pas goed. echt alle daken zaten vol met families. overal vliegers. een schitterend gezicht. daarna wilde de hele buurt nog op de foto. en ja, als een vrolijke musliman met oranje henna-haar, gezeten voor een roze rolluik, gefotografeerd wil worden, wie ben ik dan om te weigeren :-)
's avonds feestelijk gedineerd in het revolving restaurant, ver boven de stad, waar ik 9 jaar geleden met Rixt had gegeten. de tent heette Patang, hetgeen vlieger betekent. toeval bestaat niet.
de ingewanden zijn weer geheel op orde, zelfs na de thali van gisteren, waarbij het voltallig restaurantpersoneel om me heen stond te kijken hoe of ik dat toch wel weg zou werken....daardoor heb ik eigenlijk niets geproefd. vanavond in de herkansing. en dan vanavond voor de buis, over herkansing gesproken, voor de 3e wedstrijd in de strijd tussen India en die barbaarse Australiers.
voor morgen staat weer een kleine etappe op het programma; met trein of bus naar Mount Abu.

  • 16 Januari 2008 - 22:11

    Jezus:

    ik begrijp dat er weer een enorme woophy topper in kempy decor in aantocht is?

  • 17 Januari 2008 - 11:40

    Pa En Moe:

    Je verhaal met plezier gelezen.
    Wij overleven op dit moment in de kou en mist.

  • 17 Januari 2008 - 16:09

    Saskia:

    Censuur!!! Ik heb al drie messages gestuurd maar ze verschijnen niet..dit is laatste poging; om te melden dat ik ook weer deel in de reisvreugde...hier vanachter het raam xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

kites, cows en cricket

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2008

tijd voor de geit

25 Januari 2008

laatste ronde, nieuw zakdoek!

24 Januari 2008

ik wil pillen!

21 Januari 2008

kuren in een paleis

18 Januari 2008

in de was met badedas
jasper

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 150251

Voorgaande reizen:

17 Mei 2018 - 31 Mei 2018

(niets) nieuws uit China

10 Februari 2018 - 24 Februari 2018

Japanse winter

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Tijd voor Tolstoi

06 Maart 2017 - 20 Maart 2017

Made in Taiwan

16 Februari 2015 - 05 Maart 2015

Vooruit met de geit !

26 Oktober 2014 - 09 November 2014

Terug naar India

26 December 2013 - 10 Januari 2014

Korea, kerstkoopje van KLM.

16 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Kirgizië, omdat het kan.

23 April 2013 - 05 Mei 2013

Russische lente

21 December 2012 - 13 Januari 2013

Chinees ijs

16 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Zomer in de kaukasus

29 Maart 2012 - 16 April 2012

Fujian - China

30 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Kazachstan

15 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

India, alweer.....

30 Maart 2009 - 12 April 2009

cherryblossom 2009

01 Oktober 2008 - 22 Oktober 2008

spring, summer, samsung, winter

20 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

in Europa

08 Januari 2008 - 28 Januari 2008

kites, cows en cricket

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: